Crash- markeringspalen in de Noord Oost Polder

In de tweede wereldoorlog zijn verschillende vliegtuigen in het gebied van de huidige provincie Flevoland neergestort. Tijdens het ontginnen van de polders zijn vele van deze vliegtuigen gevonden en geborgen. Daarbij werden naast bommen en andere munitie ook nog stoffelijke overschotten van bemanningsleden gevonden. Zij zijn dus niet meer "missing".

De vindplaatsen, van vliegtuigwrakken en eventuele aanwezige stoffelijke overschoten van bemanningsleden, zijn gemarkeerd. Tevens zijn deze markeringspalen voorzien van informatieplaatjes.

De palen zijn over het algemeen geplaats in het openbaar gebied. Dit is gedaan omdat de eigenaar van de markeringspaal tevens de eigenaar is van de grond. De neus van het silhouet wijst in de richting van de juiste kavel.

Het overzicht van de markeringspalen is verdeeld in de Noordoostpolder en Zuidelijk Flevoland. U kunt uw keuze links in het menu aanklikken.

>Crashpalen